De overheid gaat digitaal. U ook?

De overheid doet steeds meer via het internet en u kunt daar gebruik van maken.

Of het nu gaat om het aanvragen van huurtoeslag, om werk te zoeken of het doorgeven van een verhuizing. Veel mensen weten dat niet of vinden het nog wat moeilijk.

Daarom start er in oktober ’13 een speciale beginnerscursus “Digisterker – Werken met de elektronische overheid”. U leert hoe u handige informatie kunt vinden en hoe u iets moet aanvragen, bijvoorbeeld bij de gemeente. Ook leert u op te zoeken wat bijvoorbeeld de opbouw van uw AOW is, of uw zaken digitaal te regelen met de gemeente.

De overheid vraagt steeds vaker naar uw DigiD: uw digitale sleutel voor de overheid. In de cursus leert u hoe u DigiD kunt aanvragen en hoe u de DigiD kunt gebruiken.

De cursus duurt drie dagdelen. U maakt onder begeleiding en in een kleine groep van deelnemers gebruik van computers in de Bibliotheek Groningen. De cursus is voor inwoners van Groningen die al een beetje met internet kunnen omgaan.

De gemeente Groningen die samen met de Bibliotheek Groningen dit project heeft opgezet, wil op deze manier alle inwoners van de stad op weg helpen online zaken te doen met de overheid. Van het maken van een afspraak voor het aanvragen van een paspoort, het aanvragen van de Verklaring Omtrent Gedrag (VOG), of het aanvragen van een uitkering.

Aanmelden: Centrale Bibliotheek, Oude Boteringestraat 18, 9712 GH Groningen of bel met 050-3683683

Vragen over de inhoud van de cursus kunt u stellen aan de gemeente Groningen: H. Otter tel. 14050

Updated: 1 mei 2014 — 18:33

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *